Cena za tisíc (CPM)

TL;DR
Cenový model CPT, nazývaný také cena za tisíc (CPT), účtuje inzerentům pevnou cenu za každých 1000 zobrazení/zobrazení bez ohledu na skutečnost, zda na reklamu někdo klikl, či nikoli. Jedná se o velmi často využívanou reklamní metodu zejména v případech, kdy je cílem kampaně generovat povědomí a kdy míra prokliku (CTR) není relevantní.
O CPM
Cena za tisíc zobrazení reklamy je jedním z hlavních modelů stanovování cen reklamy. Přestože je CPM velmi často používána, nemusí nutně vypovídat o účinnosti reklamy/kampaně. Když se tedy inzerenti zaměřují na zvýšení konverzí, jako jsou prodeje nebo registrace, často dávají přednost výběru jiných cenových modelů, jako je cena za proklik (CPC) nebo cena za akci (CPA) pro plánování svých rozpočtů.
Kdy se používá Cost per Mille?
CPM se doporučuje používat, když je účelem reklamy generovat povědomí o značce a pro reklamy, ve kterých jsou zobrazení hodnotnější než kliknutí obecně (např. politické kampaně).
Toto je však nejoblíbenější cenový model pro videoreklamu. Youtube je známý používáním tohoto typu reklamního modelu, kdy si účtuje paušál za 1000 zhlédnutí videa, přičemž cena závisí na pozici, na které je reklama umístěna na obrazovce uživatelů. Je také velmi rozšířen v mediálních sítích (TV, rozhlas, noviny, časopisy atd.).
Jak se vypočítávají náklady na milion?
Vzorec pro CPM je následující:
Cena za promile = cena reklamy ($) /počet vygenerovaných zobrazení x 1 000
Pokud například investujete 1 200 USD do reklamy a celkové odhadované publikum je 150 000 lidí, budete mít náklady na míli 1 200 USD/200 000 x 1 000 = 0,006 x 1 000 = 6 USD. To znamená, že za 1 000 zobrazení zaplatíte 6 USD.