Skip to main content

Cost pe acțiune (CPA)

TL;DR

Cost Per Action este unul dintre modelele de publicitate digitală care câștigă din ce în ce mai multă popularitate în ultima perioadă. CPA implică faptul că un agent de publicitate plătește editorul, nu după numărul de clicuri, vizionări sau perioada de timp, ci după numărul de conversii pe care le-a generat anunțul. Acesta este un model preferat, deoarece se bazează pe rezultate și nu pe presupuneri.

Despre costul pe acțiune

Costul pe acțiune este cunoscut și ca cost pe achiziție sau cost pe comandă. Este un model de anunț de prețuri bazat pe rezultate și implică faptul că agentului de publicitate i se va percepe o rată forfetară sau un procent din vânzare, pentru fiecare dată când vizitatorul anunțului este transformat într-o conversie. Deci, practic, advertiserul plătește editorului doar atunci când primește un abonament la newsletter, o achiziție, o înregistrare sau orice alt rezultat concret din anunț.

Care sunt avantajele cost pe acțiune?

Modelul CPA are avantajele de a avea un risc scăzut și are o rentabilitate bună a investiției (ROI), deoarece editorul anunțului este plătit doar după conversiile generate de anunț. Dacă platforma pe care este difuzat anunțul permite acest tip de preț, marketerii vor prefera întotdeauna acest tip de campanie în ciuda CPC, CPL sau a altor forme de plată.

Cum se calculează costul pe acțiune?

Formula CPA este destul de explicită:

Cost pe acțiune = Cheltuieli bugetare totale/Conversii totale atribuite

De exemplu, dacă investiți 100 USD într-un anunț și obțineți, să spunem, 20 de clienți noi, suma dvs. CPA va fi 100/20=5. Aceasta înseamnă că ați plătit 5 USD pentru fiecare client nou pe care vi l-a adus anunțul. Acest tip de model de reclamă este cel mai potrivit pentru atunci când, în calitate de marketer, știți deja cât valorează o anumită conversie.