Skip to main content

Cost pe mile (CPM)

TL;DR

Denumit și cost pe mie (CPT), modelul de tarifare Cost Per Mille percepe agenților de publicitate un preț fix pentru fiecare 1000 de vizualizări/afișări, indiferent de faptul că anunțul a fost sau nu dat clic. Este o metodă de publicitate foarte des folosită mai ales atunci când scopul campaniei este de a genera conștientizare și când rata de clic (CTR) nu este relevantă.

Despre CPM

Costul pe mille sau costul pe o mie de afișări publicitare este unul dintre principalele modele de prețuri publicitare. Deși este folosit foarte frecvent, CPM nu indică neapărat eficiența unei reclame/campanii. Deci, atunci când agenții de publicitate își propun să crească conversiile, cum ar fi vânzările sau înregistrările, ei preferă adesea să aleagă alte modele de preț, cum ar fi costul pe clic (CPC) sau costul pe acțiune (CPA) pentru planificarea bugetelor.

Când se utilizează costul pe mil?

Se recomandă utilizarea CPM atunci când scopul anunțului este de a genera cunoașterea mărcii și pentru anunțurile în care afișările sunt mai valoroase decât clicurile în general (de exemplu, campanii politice).

Cu toate acestea, acesta este cel mai popular model de preț pentru publicitatea video. Youtube este cunoscut pentru utilizarea acestui tip de model de reclamă, percepând un tarif fix la 1000 de vizualizări video, prețul fiind în funcție de poziția în care este plasat anunțul pe ecranul utilizatorilor. De asemenea, este foarte răspândită în rețelele media (TV, radio, ziare, reviste etc).

Cum se calculează costul pe mil?

Formula pentru CPM este următoarea:

Cost Per Mille = Costul anunțului ($) /Numărul de afișări generate x 1.000

De exemplu, dacă investiți 1200 USD într-un anunț și audiența totală estimată este de 150.000 de persoane, atunci veți avea un cost pe milă de 1.200 USD/200.000x1.000 = 0,006 USD x 1.000 = 6 USD. Aceasta înseamnă că veți plăti 6 USD pentru 1.000 de afișări.